Cara Hapus Folder Fail Kosong Dari Pusat Media

Windows Media Center tidak termasuk editor fail dan folder sepenuhnya, tetapi ia memantau folder tertentu pada sistem anda untuk kandungan media. Jika salah satu daripada folder ini kosong, anda boleh mengeluarkannya dari senarai lokasi yang dipantau untuk menghalangnya mengambil ruang pada antara muka dan sumber di Pusat Media. Folder ini boleh ditambah lagi pada masa depan jika diperlukan, tetapi Media Center hanya boleh mengakses kandungan dari folder yang sedang dipantau.

1.

Pelancaran Pusat Media. Tatal ke entri Tugas dan pilih pilihan "Tetapan". Klik "Media Media."

2.

Pilih perpustakaan media yang ingin anda bekerjasama dari senarai yang dipaparkan pada skrin, kemudian klik "Seterusnya." Pilih "Alih Keluar Folder Dari Perpustakaan" dan klik "Seterusnya" sekali lagi.

3.

Kosongkan kotak semak di sisi folder yang ingin dialih keluar dari Pusat Media. Klik "Seterusnya."

4.

Pilih "Ya, Gunakan Lokasi Ini" selepas anda menyemak senarai baru folder dipantau. Klik "Selesaikan" untuk kembali ke Pusat Media.

Petua

  • Mengalih keluar folder dari pustaka media anda di Pusat Media tidak memadamkannya dari cakera - tidak mungkin untuk memadam folder, kosong atau sebaliknya, dari dalam Pusat Media. Untuk memadamkan folder, gunakan utiliti Fail Explorer sebagai sebahagian daripada Windows.
  • Media Center menggunakan folder yang anda pilih untuk mengagregat kandungan dari seluruh komputer anda. Sesetengah jenis kandungan (seperti gambar) boleh dilihat folder mengikut folder, manakala jenis kandungan lain (seperti muzik) diisih oleh metadata (nama artis dan album, sebagai contoh) daripada lokasi fizikalnya pada cakera. Jika anda mengalih keluar folder dari Media Center dan kemudian menambah fail baharu kepadanya, anda perlu menambah semula folder untuk dapat melihat kandungan dalam aplikasi Media Center.