Apakah Alat Profesional HR Perlu Berjaya dalam Penjagaan Kesihatan?

Penggunaan sumber manusia yang baik dalam organisasi penjagaan kesihatan amat penting hari ini kerana kesan kenaikan kos penjagaan kesihatan yang ada pada landskap kompetitif. Daripada menyewa orang HR yang secara tegas mentadbir program penyewaan, latihan dan manfaat, organisasi semakin mengupah tenaga kerja SD dengan kemahiran perniagaan yang kuat. Mereka sepatutnya dapat membantu pengurusan atasan menilai dan motif kakitangan untuk mendapatkan kelebihan dalam pasaran yang semakin kompetitif.

Keperluan Kerja Am

Untuk melakukan yang lebih baik dalam persekitaran penjagaan kesihatan hari ini, para profesional sumber daya manusia harus memiliki berbagai kompetensi khusus. Ini termasuk kemahiran komputer dan kemahiran analisis, proses dan kemahiran perancangan projek, dan kemahiran pasukan dan kepimpinan. Profesional HR juga harus mempunyai kemahiran komunikasi yang cukup kuat untuk dapat mempengaruhi semua peringkat kakitangan dan pengurusan.

Peringkat pendidikan

Kedudukan pengurusan HR peringkat senior secara tradisional telah diisi oleh orang-orang dengan gelar Sarjana dalam bidang seperti desain organisasi dan pengurusan sumber daya manusia. Tetapi pada hari ini, lebih banyak perniagaan mengupah orang dengan MBA untuk kedudukan HR yang senior, serta mereka yang mempunyai ijazah dalam bidang seperti pemasaran. Profesional dengan jenis latihan ini dapat lebih memahami konsep perniagaan. Mereka juga boleh membangunkan strategi yang membantu syarikat penjagaan kesihatan menyewa, mengurus dan melatih para pekerja yang dapat melaksanakan misi terbaiknya.

Teknologi dan Perubahan

Untuk membantu perniagaan penjagaan kesihatan bersaing dengan pesaing, profesional HR perlu tahu cara menggunakan teknologi untuk menandai, meramalkan dan menyesuaikan diri dengan keadaan pasaran yang berubah-ubah. Mereka harus selesa menggunakan spreadsheet dan pangkalan data untuk membuat alat ukuran dan analisis, Alat ini dapat membantu mengenal pasti kecekapan dan kemahiran teras pekerja, dan bagaimana mereka mempengaruhi strategi korporat. Sebagai contoh, kakitangan HR mungkin perlu menggunakan data untuk menjejaki seberapa baik perniagaan memanfaatkan pembaharuan penjagaan kesihatan dengan kelebihan perniagaan.

Berhubung dengan Pemegang Saham

Persatuan Orang Amerika untuk Pentadbiran Sumber Manusia Penjagaan Kesihatan (ASHHRA) mengesyorkan bahawa profesional HR penjagaan kesihatan memahami penjagaan kesihatan dari perspektif semua pemegang kepentingan, termasuk pengguna, pekerja, penanggung insurans kesihatan, pakar perubatan dan pengawal selia. Pengetahuan ini akan membantu dalam membangunkan strategi untuk mengembangkan perniagaan. Profesional HR boleh melakukan ini dengan melibatkan diri dalam organisasi profesional dan rangkaian penjagaan kesihatan. Mereka juga boleh bertemu dengan pemimpin masyarakat tempatan untuk membincangkan cabaran-cabaran penjagaan kesihatan masyarakat.